Päivityksen ansiosta kykenemme analysoimaan paremmin, kuinka Rapidly saadaan toimimaan vielä paremmin.
Mikään järjestelmä yksistään ei tee autuaaksi, vaan olennaista on se, miten järjestelmä on viritetty toimiaan. Jokainen toimiala ja yritys on erilainen ja siksi jokaisen yrityksen olisi hyvä kerätä itse oma datansa ja löytää omat optimaaliset asetuksensa. Julkaisimme hiljattain Rapidlyyn uuden puhekuplatoiminnon, jonka tarkoitus on saada kävijä klikkaamaan widgetti auki. Seuraava kysymys olikin, mille sivuille kannattaisi laittaa pomppaamaan millaista viestiä. Jos nyt laitamme testiin jotain, kuinka opimme siinä paremmaksi? Vastaus on yksinkertainen. Datan avulla.
Nykypäivä on siinä mielessä mielenkiintoista että tekoäly osaa aika hyvin auttaa esimerkiksi analytiikkatyökalujen käytössä ja datan analysoinnissa, kunhan vain on dataa mitä analysoida.
Tästä syystä päätimme lisätä uusia mittareita Rapidlyyn (ja päivittää vanhoja fiksummaksi). Uusi päivitetty ohjeistus löytyy tästä.
Ei liidejä/yhteydenottoja?
Tarkistetaan, onko verkkosivustolla kävijöitä. Tarkistetaan, onko kukaan avannut Rapidly widgettiä ja jos avauksia on, onko painikkeita klikattu. Mikäli avauksia on mutta painikkeita ei olla klikattu, voi olla aika miettiä toimintakehotteita uusiksi.
Ei widgetin avauksia?
Tarkistetaan, onko verkkosivustolla kävijöitä. Jos on, tarkistetaan widgetin tekstit ja kokeillaan sivukohtaisia puhekupla-notifikaatioita. Tavoitteenamme on saada avausmäärät ylös ja toimintakehotteet sopiviksi, jolloin myös liidien ja yhteydenottojen määrät todennäköisesti kasvavat.
Painikkeita ei klikata?
Tässä kohti asiakkaan saappaisiin asettuminen on tärkeää. Sanoituksilla on merkitystä. ’Soittopyyntö’ ja ’Yhteydenotto’ voivat ohjata samaan paikkaan, mutta toinen niistä sopii paremmin asiakkaan mielenmaisemaan.
Paljon on kyse myös myytävästä tuotteesta/palvelusta ja kuinka sitä tyypillisesti ostetaan. Tärkeintä on, että mietitään asiakkaan todellisia tarpeita ja tilanteita.
Haluatko hyödyntää täysimääräisesti Rapidlysta saadun datan? Ensimmäinen vaihe on varmistaa, että datankeruu on päällä.
Tarjoamme palvelua veloituksetta osana Rapidly-asiakkuutta. Varmistamme, että verkkosivuillenne asennettu Rapidly kerää optimointiin tarkoitettua dataa nykyisten suostumuskäytänteiden mukaisesti.
Voimme myös halutessanne lähettää liididataa Google Adsiin tai Metaan.